AKAAN KANSALLISET SENIORIT RY

_______________________________________________

Hyvät senioriystävät

Valitettavasti korona -pandemian tartunnat ovat viime viikkojen aikana kasvaneet todella suuriksi ja tartuntojen määrä on edelleen kasvussa erityisesti vallitsevan Omikron -muunnoksen vaikutuksesta.  Tartunnat ovat voimakkaassa kasvussa myös täällä Akaassa ja niiden leviäminen jatkuu ja kiihtyy edelleen.  Toivoisin kaikkien jäsentemme jo saaneen kolmannen rokotuksen niin, että välttyisimme ainakin vakavilta tautimuodoilta.  Huolimatta vakavan tautimuodon riskin pienentymisestä, pitää meidän itse kunkin huolehtia ainakin omasta terveysturvallisuudestamme, noudattamalla viranomaisten antamia suosituksia ja rajoituksia sekä suojautumalla annettujen ohjeiden mukaisesti.  Aluehallintovirasto on kieltänyt kaikki sisätiloissa järjestettävät kokoontumiset ja kaikissa järjestettävissä tilaisuuksissa on huolehdittava siitä, että minkäänlaista tartuntariskiä ei ole.

Edellä kerrotun perusteella myös me Akaan kansalliset seniorit olemme Aluehallintoviraston antamien kokoontumisrajoitusten johdosta pakotetut keskeyttämään lähitapaamiset toistaiseksi. Kuukausittaisten jäsentapaamisten sekä matkojen ja retkien järjestämiseen palataan, kunhan tartuntojen määrät vähenevät ja viranomaiset purkavat rajoitukset.  Tällä hetkellä rajoitusten voimassa olon kestoa on mahdoton ennustaa.

Tulemme viestimään toiminnan uudelleen aloittamisesta ja palaamisesta normaalikäytäntöön heti, kun se viranomaisten antamien ohjeiden ja päätösten mukaan on mahdollista ja turvallista.

Tilanteen nyt näin jatkuessa tulemme pikaisesti suunnittelemaan ja järjestämään ulkoilmatapahtumia.  Myös näistä ilmoitamme sekä Akaan Senioripostilla että Akaan seudun MeNyt palstalla.

Terveysturvallisesti kevättä odotellen

Rainer